Centra handlowe i supermarkety to ciekawa kategoria na Facebooku, gdyż każdy profil
jest swoistym przedstawicielem regionalnej społeczności.
Pomijając ogólnopolskich gigantów typu +Lidl , czy Tesco w
zestawieniu coraz mocniej akcentują swoją obecność lokalne galerie z
Bełchatowa, Szczecina, czy Katowic.
O tyle o ile Lidl w ostatnim miesiącu opierał swoją komunikację „dla odmiany” na tygodniach kuchni, popkulturowych kontekstach tj. Marvelomania,
o tyle Tesco ze swoją spójną komunikacją trzyma rękę na pulsie Facebookowych
nowości. W czerwcu zaczęło przemycać
elementy kampanii Ciach dodając
również ciekawe formy interakcji jak Fanpage na żywo z aktywnymi grafikami z
marketów wykorzystujących wizerunek swoich klientów, czy delikatny flirt z
#tagami.
W zestawieniu Sotrendera +Sotrender mamy totalną świeżynkę. Carrefour
Polska po raz pierwszy w notowaniu w kategorii średniej dziennej liczby osób,
które o tym mówią na zaszczytnej 3 pozycji. Co istotne, wynik ten został uzyskany (prócz prawdopodobnej
reklamy) w konsekwencji cyklu smart shopping, który wywołuje niemałe dyskusje w
zestawieniu z jakościową obsługą klienta. Fani wyszli z założenia, jeżeli ktoś
poucza, to sam musi być wzorem, a od tego krótka droga do hejtów. W
komentarzach sporą aktywność wykazują
byli pracownicy, niezadowoleni klienci i inni, którzy marki delikatnie
mówiąc nie kochają. Dodatkowym czynnikiem generującym wzmianki były zakupowe
anegdoty (konkurs z nagrodami).
W raporcie warto podkreślić ciekawe roszady i wzrosty w
kategorii zaangażowanych fanów.
Przy średnim engage
na poziomie 4% absolutnymi hitami tego miesiąca okazały się Galeria Olimp,
Revia Park i Klif Warszawa. Galeria z Zamościa zaangażowała aż 67% swoich fanów
co daje 1271 osób biorących udział w konkursie niezgodnym z regulaminem FB na
MISS CH. Większość, bo aż 63% fanów z Bełchatowa konsekwentnie współuczestniczy
w życiu galerii, czynnie angażuje się w sondy, wydarzenia i wszystkie natywne
aplikacje Facebooka, aktywnie reagując na spójne grafiki.
Klif Warszawa wykorzystał fakt, że galerie handlowe chcąc
czy nie chcąc swój biznes opierają na offlinie. Połączył wszystkie dostępne
media zaczynając od outdooru i POSM, na FB profilu kończąc zorganizował konkurs
zakupy najwyższych lotów. Z
rozrzutnością godną europejskiej stolicy pozwolił fanom walczyć o przelot
odrzutowcem ze znajomymi. Bez aplikacji, ale odpowiednio prowadzoną komunikacją
nakłaniał do dużych zakupów w centrum mody, a przecież to jest właśnie corem
biznesu omawianej kategorii.
Dlatego bacznie obserwujmy wskaźniki, rotacje w rankingu,
ale nie zapominajmy o tym z czego my, agencje jesteśmy rozliczane. Wysoka
pozycja Centrum Handlowego Karolinka (4 względem zaangażowania) uzyskana
treściami o Dodzie , klipami typu Coco Jumbo, czy muzyką +Calvin Harris nie
zapewni klientowi zwiększenia koszyka zakupowego, czy częstszych wizyt- jedynie
pochwałę, za wysokie wyniki, możliwe, że tylko w czerwcu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz