tytuł

Czyli kurs na strategiczne myślenie...

środa, 27 marca 2013

Flipboard 2.0

+Flipboard to aplikacja mobilna, mam nadzieję dobrze znana posiadaczom smartfonów czy tabletów do pozyskiwania ciekawych, agregowanych i pokategoryzowanych treści z sieci.

Początkowo wyłącznie w języku angielskim i dość uboga tematycznie, obecnie również z lokalnymi treściami, które można wyszukiwać po słowach kluczowych, integrować z kontami społecznościowymi etc.
Od początku widziałam w niej olbrzymi potencjał, szczególnie na polskim rynku.
Rozwój aplikacji, która moim zdaniem jest najładniejszą, najbardziej intuicyjną mobilną produkcją następował niestety zbyt wolno. Były tez tego plusy: treści zamieszczane w apce były sprawdzone, autorskie, dobre jakościowo i merytorycznie- nic do zarzucenia.



Dopiero teraz jednak aplikacja spełnia swoją obietnicę bycia SOCIAL MAGAZINE i otwiera się na kontent od samych odbiorców pozwalając (oczywiście nadal w narzuconym, perfekcyjnym szablonie) tworzyć treści oddolnie, pod banderą konkretnej tematyki magazynu, wrzucając treści pod jedną nazwą.
Flipboard jednocześnie dopieszcza jeszcze wygląd nagłówków, umieszczając artykuły i tytuł magazynu na przeźroczach na zdjęciu tworząc unikatowy layout, jak na rozkładówce papierowego magazynu.
NO CUDO! ale to nie wszystko...
Aplikacja integruje się z +SoundCloud dopasowując ulubione tracki do przeglądanego magazynu, a także z +Etsy pozwalając na zakup przeglądanego produktu z poziomu aplikacji...

Wszystko to możecie prześledzić na filmiku instruktażowym tutaj:
http://www.theverge.com/2013/3/26/4151110/flipboard-2-0-refreshes-apps-look-now-lets-everyone-run-their-own#ooid=M4ZzZpYToWFTQhrQZPyUnCx4cCF2y7AH

Nie sposób pominąć komercyjnej strony i możliwości Flipboarda dla marek (nie tylko magazynów).
Jeżeli kiedykolwiek zainspirowani Flipboardem chcieliście stworzyć takiego giganta na polskie treści, to już stanowczo na to za późno (wiem, są mini agregatory, ale to nie to samo).
Gorzej, jeżeli chcieliście tworzyć dedykowane magazyny mobilne, to też już za późno, nie róbcie tego!
Ta era właśnie dobiegła końca.

Flipboard ma (jak deklaruje) 50 milionów userów, teraz będzie tylko rósł, otwierał się na regionalne treści, zrobi konkurencję i namiesza sporo w apkach.
Magazyny mobilne +Vogue+Interview Magazine czy inne będą musiały uznać to medium jako nowy kanał komunikacji, może nawet zastępczy, a z pewnością MUST HAVE na mobile.
Wielki potencjał będą miały w aplikacji także marki fashion i beauty, które będą mogły prezentować w niej najnowsze lookbooki, katalogi etc.
Już zacieram ręce na magazyny +River Island+MANGO w wersji mobilnej na Flipie.
+The Verge donosi, że nowe funkcjonalności dostępne są już na iOSie, my androidowcy, jeszcze chwilę będziemy musieli poczekać...Ale warto!