tytuł

Czyli kurs na strategiczne myślenie...

piątek, 1 marca 2013

Besty luty 2013

Nowy miesiąc, nowe oczekiwania.
Przed weekendem wpadam w pewną nostalgię, brakuje mi Fanpage'y z prawdziwego zdarzenia.
Ukochane Tap Madl czy JBM dawno wymarły, trudno znaleźć tam coś co faktycznie wywoła spontaniczny uśmiech na twarzy.
A jednak... W ostatnim miesiącu wynalazłam kilka pereł, które pretendują do hiciorów, a wręcz mają potencjał do top 10.

Pierwszy, który zasłużył na wyróżnienie to doceniony już w mediach branżowych Fanpage Żubry online.


https://www.facebook.com/ZubryOnline
Profil istniejący od połowy grudnia 2012 zdołał zgromadzić ponad 43 tysiące fanów.
Liczba ta nie dziwi, ze względu na powszechną miłość i uwielbienie dla ginącego gatunku. To co jednak zaskakuje, to po pierwsze pomysł Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Białymstoku na wykorzystanie kamer w lesie do zwiększenia popularności swoich podopiecznych, a także poziom zaangażowania zgromadzonej społeczności. Prawie 6 tysięcy osób mówi o Fanpage'u, popularne posty wywołują salwy euforii: ostatni post 94 udostępnienia, 1642 like's, 140 komentarzy. WOW, pozazdrościć. Content Designerzy- uczcie się od najlepszych!

Druga perełka, która bawi mnie do łez to Kościoły, które udają kury
https://www.facebook.com/kokoscioly

Wbrew pozorom nie jest to klub miłośników drobiu, ale twórczej sztuki fotomontażu, który zgromadził już ponad 13 tysięcy fanów. Fanpage również bije wszelkie rekordy. Najzabawniejsze posty zdobywają setki polubień i udostępnień. Autorzy szukają drobiu we wszystkim, nawet insightach Facebokowych. W ostatnim czasie zorganizowany został nawet konkurs. Zaczyna robić się monotematycznie, ale dla fanatyków kur (a może kościołów) temat nigdy nie będzie passe.

Na trzecim miejscu w zestawieniu  znalazł się profil Weszło, czyli klub towarzysko-sportowy.
https://www.facebook.com/Weszlocom



Wiem, żadna to nowość, chłopaki od 4 lat szturmują Facebooka i systematycznie dorobili się grupy ponad 40 tysięcy zwolenników. Sami określają się jako świry, ale pozytywne i zasadami. Faktycznie, czyste szaleństwo mamy już na samym cover photo, a profile picture podkreśla tylko naturę klubu. Mimo to, każdy fan piłki nożnej (nawet płci pięknej) znajdzie tu coś dla siebie, z humorem, ironią, czyli tym co kochamy najbardziej.

Na nagrodę grupową zasłużyły Ruchy Narodowe. Z pewnością za ilość, finezję i masowy wysyp na naszych newsfeedach. Zaczęło się od jedynego oficjalnego Fanpage'a https://www.facebook.com/RuchNarodowy.net
Nie ma co oglądać, więc grafik nie wklejam, chętni wejdą w link. W ślad za nim narodziły się różne sekcje, frakcje o różnorakiej tematyce. Moje serce skradła Sekcja Solarnego Imperium My Little Pony, z wiadomej miłości do kucyków i jednorożców.
https://www.facebook.com/SolarneImperium

W zestawieniu znajdziemy również Sekcję Zwłok, Sekcję Haftu, Szydełkowania i Robienia na Drutach, ale także Sekcję Onanistów, Dendrofilów, ukrytej opcji niemieckiej i innych, zabawnych nie przekraczających 100 fanów profili.

I ostatnia perełka lutego, zasługująca na szczególne wyróżnienie, gdyż wypłynęła z branży.Rodzina Stokowskich, która w ciągu miesiąca zgromadziła magiczną liczbę fanów 1 113.
https://www.facebook.com/RodzinkaStokowskich


Swoiste memorandum dla wszystkich tych, których twarze znamy dobrze już z wielu billboardów, ulotek, potykaczy, woblerów etc. Historie z życia wzięte poparte najlepszej jakości zdjęciami mogą być bazą wiedzy jak skontrować dobre copy dla JBM :) Wesoła rodzina Stokowskich dostarcza nam niezbędną porcję humoru każdego dnia, polecam...

To byłoby na tyle, czekam na kolejne trendy, wysyp coraz to ciekawszych malinek miesiąca z wielką nadzieją, że marzec przyniesie hity roku!